Na co skarżą się konsumenci z Ciechanowa i powiatu? Na ubrania i „cuda” z pokazów

Wiadomości

Trudności w odstąpieniu od umowy, zawyżanie rachunków czy nieprawidłowe naliczanie abonamentu, brak zasięgu sieci. To tylko niektóre sprawy, z jakimi w 2017 roku mierzyło się biuro Powiatowego Rzecznika Konsumentów.

Z podsumowania 2017 roku, którego dokonał Stanisław Wikliński – Powiatowy Rzecznik Konsumentów w Ciechanowie, wynika, że zgłoszono do niego 576 spraw. Ich problematyka była bardzo różnorodna. Część dotyczyła umów sprzedaży; konsumenci najczęściej prosili go o pomoc w przypadku obuwia i odzieży (96 spraw), sprzętu AGD i rtv i sprzętu komputerowego (44) oraz telekomunikacji (42).
Do rzecznika składane były również wnioski na piśmie od 124 osób, które weszły w konflikt konsumencki z przedsiębiorcą. Wymagały podjęcia w ich imieniu interwencji, m.in. u sprzedawców, gwarantów czy producentów.
W sytuacjach konfliktowych rzecznik podejmował działania mediacyjne mające na celu polubowne zakończenie sporu, szczególnie z przedsiębiorcami, sprzedawcami obuwia, odzieży (54 proc. ogólnej ilości zgłoszeń), produktów gospodarstwa domowego, urządzeń elektronicznych i sprzętu komputerowego (10 proc.), operatorami sektora energetycznego (11 proc.), operatorami usług telekomunikacyjnych (9 proc.).

W Ciechanowie z roku na rok rośnie także liczba skarg na „cuda” z pokazów. Wśród ich uczestników (a później – skarżących się) najczęściej są seniorzy.

– Wśród seniorów ten rodzaj spotkań i zakupów jest bardzo rozpowszechniony i lubiany, traktowany jako rozrywka – podkreśla Stanisław Wikliński.

Niestety, pochopnie dokonany zakup (masażera, materaca, fotela rehabilitacyjnego, naczyń, pościeli) już nazajutrz staje się problemem. Wystarczy, że np. syn czy wnuk uświadomią seniora, że trzykrotnie przepłacił. Wtedy problemem okazuje się odstąpienie od umowy (jest na to 14 dni), a nierzadko też – kontakt z przedsiębiorcą.

– Konsumenci bardzo często zbyt pochopnie zawierają umowy i niestety po upływie ustawowego terminu ( 14 dni) chcą od takich umów odstąpić, co bez zgody przedsiębiorcy jest niemożliwe – wyjaśnia rzecznik. – Niestety dużym problemem w powiecie ciechanowskim, jak i w całej Polsce, jest zawieranie umów bez uprzedniego ich przeczytania.

Dodaj komentarz

Nasz Ciechanów

Lokalny portal informacyjny.

Bądź na bieżąco